Meidän toinen herrasmies on vehnäterrieri Endless Dreams Dacapo 29.6.2016 Seinäjoki. Meille hän on Viljo. Viljokin on jo toinen samanrotuinen koira meillä. Viljon edeltäjänä oli Wheatstone Ivanhoe eli Jeppe.



Nämä koirat ovat nyt myös uudessa vaiheessa elossaan, koska heidän "mamma" eli minä olen aloittanut uuden vaiheen elämässäni ja aloin opiskelemaan täysipäiväisesti. Näin ollen olen kotona läppärin ääressä päivät pitkät. Tämäkin tehtävä kuuluu kurssiin nimeltä teknologialla tuloksekasta liiketoimintaa. Tässä on syksyn mittaan tullut opituksi tai ainakin harjoiteltu erinäisiä asioita tietokoneella. Aiemmassa työssäni kyllä käytin tietokonetta, mutta ei juuri mitään erikoisia ohjelmia. Nyt tutuksi on tullut exelit, power pointit, swayt ym. Exeli oli mulle ihastus, ensin kyllä vihastus. Word oli tuttu aiemminkin ja Pp oli helppo, kun vaan kokeilemalla laitteli tekstiä ja kuvaa...no totuuden nimissä taisi siinä ärräpäätkin lennellä välillä. Mutta kokeilemalla tämän oppii näin vanhanakin :)

Minä olen aloittanut opinnot, koska haluan uuden ammatin. Aiemmin olen työskennellyt lastenhoitajana pienennetyssä erityisryhmässä reilut 15 vuotta, lapsilla oli siellä puhe sekä käytöshäiriöitä ja voi vain kuvitella kuinka raskasta se on. Mutta päivääkään en vaihtaisi pois, siellä elettiin päivän aikana kaikki tunneskaalat läpi. Ja nyt on aika tehdä vielä jotain uutta....opiskella uusi ura. Mulla on kamalan kova into saada tämä kunnialla läpi ja nauttia vielä uudesta työstä ennen eläkeikää.

Asia mikä minua on auttanut näissä opinnoissa: Happihyppely keskellä opiskelupäivää näiden mun karva poikien kanssa, sen jälkeen taas ajatus luistaa. Vaikka en kovin vanhaksi lainkaan tunne itseäni niin kyllä tästä iästä sen verran on ollut apua monessa tehtävässä, ettei kaikesta tarvitse ahdistua ja pieneen paniikkiin ajautua.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit